Żeby biuro mogło efektywnie pracować, musi być wyposażone w szereg urządzeń, które będą usprawniać wykonywane przez pracowników zadania. Oczywiście obowiązkowe są w tym wypadku komputery, telefony czy nawet skanery i drukarki. Coraz popularniejsze staje się jednak zastępowanie części tych dotychczasowo używanych sprzętów jednym. Doskonałym przykładem takiej praktyki może być kupowanie do biur urządzeń wielofunkcyjnych. Czym ono jest, dlaczego jest tak chętnie wybierane i co powinno się o nim wiedzieć przed zakupem?
Czy warto kupić urządzenie wielofunkcyjne atramentowe do biura?
Urządzenie wielofunkcyjne to sprzęt, który łączy w sobie drukarkę, skaner, a także kserokopiarkę, czyli najczęściej używane sprzęty peryferyjne w biurze. Dzięki temu, że wszystkie są zawarte w jednym urządzeniu, możliwe jest osiągnięcie wielu bardzo ciekawych korzyści. Przede wszystkim oszczędza się sporo miejsca, gdyż urządzenie wielofunkcyjne występuje w niewielkiej i bardzo kompaktowej obudowie. Nabycie takiego sprzętu jest także tańsze niż kupowanie osobnego skanera, drukarki i ksera. Wspomnieć również trzeba, że dla wielu pracowników obsługa urządzenia wielofunkcyjnego jest znacznie prostsza, co pozytywnie wpływa na ich efektywność pracy. Przykładowo istnieje możliwość obsługi zdalnej poprzez firmową sieć wi-fi lub bluetooth.
Urządzenia wielofunkcyjne atramentowe Epson ITnes.pl są niezwykle ekonomiczne w użytkowaniu, co może przynieść wymierne korzyści finansowe dla firmy. Wyróżniają się przede wszystkim:
- prostą konstrukcją, co ogranicza awarie,
- niewielkim zapotrzebowaniem na energię elektryczną,
- niskim kosztem druku pojedynczej strony.
Korzystanie na co dzień w biurze z takiego sprzętu bardzo szybko przyniesie wiele oszczędności.
Na co zwracać uwagę wybierając biurowe urządzenie wielofunkcyjne?
Urządzenie wielofunkcyjne może przynieść ogromne korzyści w niejednym biurze. Trzeba jednak wiedzieć, czym się kierować podczas jego wybierania. Jakie są zatem najważniejsze cechy urządzenia wielofunkcyjnego, od których zależeć będzie jego przydatność w biurze?
W pierwsze kolejności powinno się określić, jaki jest wymagany format druku oraz skanowania. Oczywiście najczęściej spotykanym formatem jest A4, lecz jeśli firma drukuje ulotki, broszurki lub plakaty, dobrym pomysłem będzie zakupienie urządzenia zgodnego z formatem A3.
Bardzo duże znaczenie ma także jakość wykonywanych wydruków oraz skanów. W przypadku przeciętnego biura zupełnie wystarczające będą standardowe rozwiązania, lecz jeśli zależy nam na wysokiej jakości druku zdjęć lub grafik, powinniśmy rozważyć urządzenia wielofunkcyjne
o rozdzielczości nawet 1200 dpi.
Wiele nowoczesnych urządzeń wielofunkcyjnych atramentowych Epson wyposażonych jest w dodatkowe, bardzo ciekawe funkcje, które mogą usprawnić działanie całego biura. Dokonując takiej inwestycji w sprzęt, warto sprawdzić, czy niektóre z tych funkcji nie znajdą zastosowania również w naszej firmie. Wspomnieć tu trzeba przede wszystkim o łączności bezprzewodowej poprzez Bluetooth lub sieć Wi-Fi, a także przesyłanie skanów bezpośrednio na smartfony.
Poleca urządzenia wielofunkcyjne Epson
Wybranie odpowiedniego urządzenia wielofunkcyjnego może być trudnym zadaniem nawet wtedy, gdy wie się, na co zwracać uwagę. Bardzo dobrym pomysłem jest zapoznanie się z najpopularniejszymi przedstawicielami tych urządzeń na rynku.
Wybierając urządzenia wielofunkcyjne atramentowe Epson warto zainteresować się modelem EcoTank L15150. Sprzęt może wydawać się drogi, lecz po zapoznaniu się z jego możliwościami jasno widać, że wyższy koszt jest w pełni uzasadniony. Sprzęt obsługuje format A3, wyposażony jest w bardzo duży pojemnik na papier, a także wyróżnia się rozdzielczością na poziomie 4800×2400 dpi i szybkością druku mono do 25 stron na minutę.
Inną ciekawą propozycją jest model EcoTank L14150. Co prawda posiada wyraźnie mniejszy pojemnik na papier, a także wolniej drukuje, lecz nadal jakość wydruków stoi na doskonałym poziomie. O ile pierwszy model adresowany jest do dużego biura, tak wersja EcoTank L14150 świetnie sprawdzi się w mniejszym biurze.